Thuiszorg Lansingerland Logo

Financiering van de zorg

Er zijn diverse financieringsmogelijkheden waarmee u onze zorg kunt inkopen:

Zorgverzekeraar
Thuiszorg Lansingerland heeft met meerdere zorgverzekeraars een contract. In deze gevallen wordt de financiering van de zorg direct geregeld door ons met de zorgverzekeraar.

Er zijn ook zorgverzekeraars waarmee Thuiszorg Lansingerland geen contract heeft en dan loopt de betaling via u als cliënt. U krijgt dan de factuur van Thuiszorg toegezonden, dient deze te tekenen en door te sturen naar uw zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar zal een deel van de factuur goedkeuren en aan u overmaken. U dient dan dit bedrag door te storten naar Thuiszorg Lansingerland. Het bedrag wat niet vergoed wordt, is voor onze rekening.

In beide gevallen is het de voorwaarde dat er een indicatie is gesteld door de wijkverpleegkundige, een machtiging is gemaakt en naar uw zorgverzekeraar is gemaild en deze dan door uw zorgverzekeraar wordt goedgekeurd.

PGB of in natura
Ook is het mogelijk de zorg van Thuiszorg Lansingerland te financieren met uw Persoonsgebonden Budget (PGB) of dat u zelf de facturen direct aan ons betaald.

WMO zorg
WMO zorg kunnen wij op basis van een PGB verzorgen of dat u zelf de facturen direct aan Thuiszorg Lansingerland betaald. Het streven is in 2021 een contract met gemeente Lansingerland te sluiten om deze kosten uit het budget WMO van de gemeente te financieren.

Meer weten over finaciering?

Wilt u meer weten over finacieringmogelijkheden, neem dan contact met ons op.

Contact opnemen
Rapportcijfer 8.7 21194

Waardering Cliënten

Tweemaal per jaar of bij vertrek vragen wij onze cliënten om de zorg van Thuiszorg Lansingerland te beoordelen. In 2020 kregen we het rapportcijfer 8,7 en daar zijn wij erg blij mee.

Zorgkaart Nederland
Op Zorgkaart Nederland wordt Thuiszorg Lansingerland in Bleiswijk gewaardeerd met een 8,7 en in Zoetermeer met een 9,4.

Alle medewerkers van Thuiszorg Lansingerland streven altijd naar verbetering om zo hoge kwaliteit van leven voor onze cliënten te realiseren. Daarom gaan we regelmatig in gesprek met de cliënt en streven we ernaar zoveel mogelijk zorgwensen te realiseren.